« در حاشیه ریحانه گردی ...الرواة المشترکون بین الشیعة والسنة »

مظلومیت مضاعف

نوشته شده توسطبنیادی 1ام اردیبهشت, 1392

سلام

این روزها ، فاطمه (س) موضوع دلها و ذهنهاست…
فاطمه روزنه نوری است که در دل تاریک تاریخ سوسو میزند و ذهن هر پرسشگری را به پرسیدن از آنچه گذشت وامیدارد، از آنچه بر سر نهضت محمد(ص) آمد.
پس از محمد (ص) آنها که سرسخت ترین دشمنان حرکت توحیدی وی بودند روزنه به سوی تفوق بر نهضت او یافتند… صاحبان سقیفه بار وقایعی بس گران بر دوش دارند ، هم آنها که راه را برای غلبه اشرافیت قریش بر نهضت توحیدی محمد(ص) باز کردند و به قول برخی مستشرقین سند شکست نهضت محمد (ص) را در قبال قریش امضا کردند…
گویا چند صباحی پس از فتح مکه ، قریش که گردن فرود آورده بود و چون ماری زخم خورده در انتظار فرصت بود، ورق فتح مکه را برگرداند و پس از محمد(ص) دوباره افسار عرب را به دست گرفت!

و فاطمه!
در این تراژدی دردناک ، نقطه عطف ذهنهای پرسشگر است که به آنچه پس از محمد(ص) گذشت شک کنند و در فضای مه آلود توجیه ها و عادی سازی ها ، گم نشوند.

 

ن.پ:
1- روی پرده ای که گویا برای ایام فاطمیه روی دیوار نصب کرده بودند خواندم ” یا مظلومه مغصوبه” جای دیگر خواندم “یا مظلومه مقهوره”
2- خدا را خدا را… شکوه نام فاطمه (س) را حفظ کنیم… 
3-  دوست داشتن خالی شاید ولی دوستی کردن و یار بودن با آدمهای بزرگ ، به این آسانی نیست! 

 

نظر از: رحیمی [عضو] 

با سلام و عرض ارادت به سربازان حضرت حجت علیه السلام

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ * وَالْعَصْرِ * إِنَّ الإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ * إِلاَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.(سوره عصر) *سوگند به عصر که انسانها همه در زيانند مگر کساني که ايمان آورده و اعمال صالح انجام داده‏اند و يکديگر را به حق سفارش کرده و يکديگر را به شکيبايي و استقامت توصيه نموده‏ اند.

مفضل بن عمر می گوید از امام صادق(علیه السلام)پیرامون این سوره سوال کردم امام (علیه السلام)فرمود:
سوگند به عصر منظور از عصر, عصر ظهور و خروج قائم عليه ‏السلام است همانا انسان در زيانکاري و خسران است (يعني دشمنان ما) در زيانند. مگر آنانکه ايمان آوردند يعني (آنانکه به آيات ما ايمان آوردند) و کارهاي نيک انجام دادند. يعني (با مواسات براداران ديني) و يکديگر را به حق سفارش نمودند. يعني (به امامت) و يکديگر را به صبر و پايداري سفارش نمودند. يعني (در دوران فترت). (يعني زمان غيبت که عقايد مردم سست مي‏ شود).( کمال الدين و تمام النعمه. شيخ صدوق «ره»، جلد 2، ص 656.)
دعا کنیم که انشاء الله جزء یاران و سربازان حضرتش باشیم.
یا علی علیه السلام

1394/05/15 @ 11:01
نظر از: خسروی [عضو] 
خسروی

.


الحاقیات:
  • 1_008.jpg -   ضمیمه یافت نشد!
1392/03/22 @ 11:04
نظر از: عمادی [عضو] 

ممنون از مطالب زیبایتان

1392/02/02 @ 22:05
نظر از: جان نثاری [عضو] 
جان نثاری

موفق باشید

1392/02/02 @ 09:55


فرم در حال بارگذاری ...